Annons:
Sök i däckdebatt

Bridgestone sponsrar OS

Branschnytt

Bridgestone har blivit partner till olympiska spelen och förbereder sig nu för vinter-OS i sydkoreanska Pyeongchang.

Företaget samarbetar med Eurosport, en annan OS-partner, och kommer att synas i tv-företagets kanaler och plattformar. - För Bridgestone handlar det om ett långsiktigt engagemang i den olympiska rörelsen med syftet att visa deras stöd till idrottare som kämpar för att nå sina drömmar. Vi tror att det är ett kraftfullt budskap och jag vet att sport attraherar många, säger Paolo Ferrari, ansvarig för Bridgestones verksamheter i Europa, Mellanöstern och Afrika. Bridgestone gör en långsiktig satsning på OS och kommer även sponsra OS i Tokyo 2022, vinterspelen i Peking 2022 samt sommarspelen 2024.

Annons:

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår